Ett helt nytt Arla

Arla är mer än mjölk. 

Arla är pannkakor. 

Många pannkakor. 

Bakgrund

Arla behövde en ny identitet. Som kunde knyta ihop deras närvaro i alla kanaler, kategorier och länder. Som andades inspiration snarare än mejeri. Och som kommunicerade potentialen i varje glas mjölk, sked yoghurt och klick smör. 

Utmaning

Förflytta Arla från den rationella producenten till den emotionella inspiratören

Insikt

Mjölken är naturligt god. Den ger oss näring och berikar våra liv. Arla producerar och säljer mjölk. Alltså fyller Arla våra liv med naturlig godhet. Jätteenkelt uttryckt: Mjölk = naturlig godhet = Arla. 

Strategi

En ny, global röd tråd i allt Arla gör och säger. Ett barmhärtigt nådaskott på den svartvitfläckiga mjölkkossan. Och en förflyttning från vi producerar mjölk till vi gör naturligt gott.   

 

Resultat

En digital brandbook med vägledning och inspiration. Full av lekfull inspiration till förpackningsdesign, kommunikation och allt däremellan. Tonalitet, typografi, bildspråk, infografik och mer – brandbooken är heltäckande och gjord för att funka över hela världen. 

More work

Risenta
Spotify
Primus
Zeta

Kontakta oss

Business enquiries

  • Bjarne Otterdahl

    +46 707 56 32 44
    bjarne@identityworks.se

  • Anette Brolin Berg

    +46 707 92 80 10
    anette@identityworks.se

  • Marie Rudolphie

    +46 703 15 98 26
    marie@identityworks.se

Recruitment

  • Scott Claridge

    +46 761 99 44 84
    scott.claridge@identityworks.se