Kommunikation

Fånga deras fantasi. Insikter, värderingar och löften, omstöpta till kommunikation som engagerar.

Perspektiv. För oss är kommunikation mer än bara en trevlig story som konsumenterna får ta del av. Det handlar om att verkligen aktivera varumärkets värderingar och löften, inspirera medarbetare och förvandla rationella företagsmål till emotionella handlingar som inspirerar i vardagen. Kort sagt: det handlar om varumärkesbyggande innehåll som kommunicerar och fängslar, från topp till tå, från insidan till utsidan.

Angreppssätt. Precis som med vår design, börjar vår kommunikation med strategiska insikter och förståelse av varumärkets värderingar och löften. Sedan parar vi ihop dessa med våra fyra kreativa riktlinjer – enkelt, smart, ärligt, lekfullt – och skapar kommunikation som aktiverar genom inspirerande innehåll.

Exempel. Om en av Sveriges största banker ska kommunicera internt, till tusentals anställda, utspridda på massor av kontor, att de ska mejla filer i pdf-format – hur gör man då? Utmaningen: få budskapet att flyga utan att vara nedlåtande. Vår lösning: att skriva en låt såklart! En ödmjuk, engagerande, minnesvärd och delningsvärd intern snackis.

Services:

Specialities

Communication Platforms
Copy Platforms
Brand + Product Story Building
Communication Concepts
Internal Brand Engagement

Interna varumärkesupplevelser

Kultur och hjärta

Att bli förälskad ska inte vara enkelt. Det blir inte lika magiskt då. Det behövs också hårt arbete och vilja. Men när det fungerar som bäst blir kärleken livslång.

Perspektiv. Förändring kommer inifrån. Så tänker vi när det kommer till att kommunicera med de som arbetar hos er. Det är ett synsätt som betyder att vi tror på att styrkan hos varje framstående företag ligger i den kulturella grunden. Det spelar ingen roll hur varumärket uppfattas utifrån, det är vad som döljer sig i hjärtan och sinnen hos de som jobbar hos er. Det är vad som verkligen räknas.

För oss är det enkelt. Bra affärer byggs av bra människor. Och för att behålla bra människor inom företaget, eller att attrahera andra, behöver ni en kultur som värdesätter människor. Det betyder att uppskatta deras input och förstå deras behov. Från företagsvisioner till rollbeskrivningar och mailsignaturer. I alla sammanhang krävs upplevelser som försäkrar att alla känner sig delaktiga i en inspirerande, motiverande och självuppfyllande resa.

Genom det här tillvägagångssättet strävar vi efter att skapa kommunikation som bygger ert varumärke inifrån.

Produkt och varumärkesberättelse

Du är unik

Att vara annorlunda är positivt. Det betyder att du faktiskt har något att tillföra konversationen. Ett nytt perspektiv, en ny röst.

Perspective. Sälj inte, berätta en historia. Det är vad vi tror på när det kommer till att skapa starka produktvarumärken. Det är ett perspektiv som är nödvändigt på dagens marknad. En plats där det är svårt att vara originell. Och att vara först är ingen garanti för marknadsdominans, det är mer av en inbjudan till andra att utmana dig. Det betyder att på hyllorna trängs likartade produkter som bara skiljer sig lite, om ens något, från varandra. Och det är här kraften i berättandet särskiljer. Ur ett mänskligt perspektiv, så ger bra berättelser konsumenten andra argument i sitt val av varumärke. Det är den skillnaden som har kraften att skapa attraktion och bygga lojalitet.

Kontakta oss

Business enquiries

  • Bjarne Otterdahl

    +46 707 56 32 44
    bjarne@identityworks.se

  • Anette Brolin Berg

    +46 707 92 80 10
    anette@identityworks.se

  • Marie Rudolphie

    +46 703 15 98 26
    marie@identityworks.se

Recruitment

  • Scott Claridge

    +46 761 99 44 84
    scott.claridge@identityworks.se